KPI rodiklis

Sėkmės stebėjimas: 7 veiksmingos KPI charakteristikos

Augantiems ir konkurencingiems verslams svarbu nuolat vertinti savo veiklą. Siekdamos stebėti savo svarbiausius verslo tikslus, duomenimis pagrįstos komandos nustato pagrindinius veiklos rodiklius (KPI) -metrikos rinkinį, kurį komanda įsipareigoja siekti, siekdama priartinti juos prie savo tikslų.

KPI rodiklių naudojimas verslo tikslams stebėti ne tik verčia komandas įsitvirtinti duomenyse, bet ir įgalina jas nuolat tobulėti. Po kiekvienos kampanijos metrika pagrįstos komandos gali patikrinti, kaip jų veikla paveikė jų KPI ir padėjo joms ilgainiui tapti efektyvesnėmis.

Nesvarbu, ar kuriate KPI pirmą kartą, ar iš naujo įvertinate savo komandos pagrindinius rodiklius, nepamirškite šių septynių esminių savybių.

Paprastas

Kad KPI būtų tikrai naudingas, jis turi būti paprastas dviem būdais. Tai reikia ir lengvai suvokti, ir išmatuoti. Pavyzdžiui, „Kiek klientų pridėjome šį mėnesį“, yra paprastas abiem būdais. Efektyvus KPI yra tas, kuris skatina sprendimus, o ne papildomus klausimus.

Kiekvienas darbuotojas, susijęs su tikslu, turėtų tiksliai žinoti, kaip atlikti KPI. Jei tikslas yra aiškus, pvz., „Pridėti daugiau klientų“, darbuotojai gali priimti iniciatyvius sprendimus, kad paveiktų rezultatą. Be to, paprasta surinkti tokį paprastą klausimą kaip klientų suradimas. Norite KPI, kuris padidins bendrą kampanijos matomumą, netrikdydamas kasdienės veiklos.

Sulygiuotas

Remiantis Duomenų sandėliavimo instituto metrikos ataskaita, veiksmingi KPI „yra nuo strateginių prietaisų skydelių iki taktinių ir operatyvinių prietaisų skydelių“. Tai tiesiog reiškia, kad KPI turėtų nukristi nuo bendrų strateginių organizacijos tikslų iki kasdienių juos atliekančių darbuotojų veiklos.

Nors kai kurios organizacijos sutelkia dėmesį į vis didesnį klientų skaičių, kitoms įmonėms tai gali neatitikti bendros vizijos. Pavyzdžiui, į klientų aptarnavimą orientuotas verslas labiau sutelktų dėmesį į klientų išlaikymą nei įsigijimą. Įsitikinkite, kad KPI visada padeda siekti pagrindinių organizacijos tikslų.

Aktualus

Kitas veiksmingo KPI bruožas yra aktualumas, o tai reiškia, kad atitinkami sprendimų priėmėjai kontroliuoja konkrečių KPI veikimą. Pavyzdžiui, rinkodaros vadovas turi būti atsakingas už KPI, kuris klausia „kiek produktų pardavėme per atrankos renginį“. Priskyrus KPI atsakomybę atitinkamam vadovui, matavimas bus labiau išlavintas, o rezultatai bus sėkmingesni.

Išmatuojamas

Norint analizuoti teigiamus ir neigiamus tikslo pokyčius, KPI turi būti išmatuojamas. Tai ne visada turi būti kokybinis matavimas, pvz., „Kiek produktų pardavėme praėjusį mėnesį“, bet taip pat gali būti kokybiškas, pavyzdžiui, „kaip darbuotojai yra įsitraukę į savo darbą“.

Pastarąjį galima nustatyti naudojant standartizuotas apklausas, sukurtas naudojant pasirinktines formas, nors jos subjektyvus pobūdis nėra skaitinis. Visada įsitikinkite, kad jūsų KPI yra pagrįstas tvirtu, sutelktu tikslu, pavyzdžiui, pardavimais, rinkodara ar klientų pasitenkinimu. Veiksmingas KPI leidžia išvengti bendrų klausimų, tokių kaip „Lauko operacijų tobulinimas“.

Pasiekiamas

Nacionalinė nepriklausomo verslo federacija (NFIB) „nepasiekiamus tikslus“ nustato kaip vieną didžiausių darbuotojų motyvacijos priemonių. KPI turi būti nustatyti su tikslais, kuriuos darbuotojai mano galintys pasiekti.

Kuo realesnis KPI tikslas, tuo didesnė tikimybė, kad darbuotojai jį pasieks. Užuot užsibrėžę didelius, atrodytų, nepasiekiamus tikslus, pradėkite nuo mažų dalykų. Pavyzdžiui, išsikelkite mėnesio tikslus, dėl kurių darbuotojai bus iššūkiai, bet ne perkrauti. Turėdama artimesnius terminus ir mažesnius tikslus, organizacija gali pasiekti bendrą augimą, kurio siekia.

Laikas

Efektyvūs pagrindiniai rodikliai yra savalaikiai dviem būdais: jų rezultatai pateikiami tinkamu laiku ir analizuojami per atitinkamą laikotarpį. Įmonės turi rasti laimingą terpę, teikiančią ataskaitas apie KPI rezultatus.

Retos ataskaitos sukels sunkumų tiksliai nustatyti tendencijas, o per dažnai teikiamos ataskaitos gali sumažinti surinktų duomenų vertę. Kad nustatytumėte tinkamą ataskaitų dažnumą, apsvarstykite siūlomos laiko juostos jautrumą, skubumą, kainą ir tikslumą.

Matomas

Kitas esminis veiksmingo KPI bruožas yra jo matomumas visoje organizacijoje. Augimas pasiekiamas lengviau, kai visi darbuotojai yra įsitraukę ir žino organizacijos tikslus. Nors gali būti organizacijos dalių, kurios aktyviai nedalyvaus vykdant tam tikrą KPI, tikslo matymas padidins darbuotojų įsitraukimą ir nustatys atskaitomybės už būsimus projektus standartą.

Pagrindiniai veiklos rodikliai yra puikus būdas įvertinti organizacinių ir individualių tikslų sėkmę, o šios septynios savybės paskatins jų sėkmę ir ilgaamžiškumą bet kurioje organizacijoje.

Pabaigai

KPI yra tik vienas iš būdų rinkti duomenis, kurių reikia nuolatiniam tobulėjimui, kuris padės jums ir jūsų komandai sėkmingai dirbti šioje srityje. Ciklinis procesas skatina didžiausią našumą ir leidžia jums ir jūsų komandai priimti duomenimis pagrįstus sprendimus ir gauti patikimų rezultatų.

Šaltinis: contourenterprise.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *